Inspiratie en nieuws
Djapo wint publieksprijs 'Helden van de Democratie'
Dit voorjaar ging Knack samen met Hannah Arendt Instituut, De Ambrassade, Socius en De Federatie op zoek naar organisaties die de democratie versterken. Tijdens het 'Facts to Act'-festival werden de winnaars bekend gemaakt: Beste Burger (Zuidpoort) won de juryprijs en Djapo won de publieksprijs! *trots*
Zoek naar inspiratie op Djapo.be
"EDO is geen apart leergebied, maar een aanpak die het onderwijs integraal kan versterken"
Djapo-onderzoeker Sara De Piere vertelt welke betekenis Djapo's theoretisch kader kan hebben voor iedereen die graag mee nadenkt over kwaliteitsvol onderwijs.
"Onderwijs is de sleutel voor een duurzame wereld"
Een interview met Arjen Wals, hoogleraar Transformatief Leren aan de Wageningen Universiteit
Mei Plasticvrij
Minder plastic op school, minder plastic op straat? Yes, we can! Ga aan de slag met onze lessen voor kleuter-, lager en secundair onderwijs en bedenk samen met je leerlingen ideeën om de strijd aan te gaan met de plastic afvalberg.
Lessen over gender
Hoor je in de klas vaak stereotypen opduiken over meisjes en jongens? Tijd om je leerlingen aan het denken zetten en hun wereldbeeld te verruimen met onze lessen over superhelden! Voor de 1ste, 2de en 3de graad lager onderwijs.
Zo laat je 240 leerlingen nadenken over diversiteit
Omdat de stad Genk wil inzetten op wereldburgerschap, organiseert ze met Blik op de Wereld elk jaar een dag vol workshops voor de klassen uit het zesde leerjaar. En met succes!
Welke weg legt de smartphone af?
Het 5de leerjaar van Basisschool Don Bosco in Heverlee kent het antwoord dankzij de lessen van Sharepair.
Gloob en Teo brengen de wereld naar de kleuterklas
Gloob en Teo zetten je kleuters graag aan het denken. Over eerlijke handel, gezonde lucht en zorg dragen voor je vrienden, bijvoorbeeld.
“Sinds Digital Destiny voelen mijn leerlingen zich meer betrokken”
Leerkracht Marijke Van Roey testte Digital Destiny uit, een platform waar leerkrachten lager onderwijs gratis online trainingsmateriaal vinden om een eigen blended EDO-leeromgeving vorm te geven.