Ga verder naar de inhoud

"Met ons theoretisch kader bakenen we het speelveld af voor EDO"

In 'De school als oefenplaats' positioneren we Educatie voor Duurzame Ontwikkeling (EDO) en Wereldburgerschapseducatie (WBE) niet langer als aparte leergebieden, maar als een integrale aanpak om ons onderwijs te versterken. Co-auteur Sara De Piere vertelt welke betekenis dit theoretisch kader kan hebben voor iedereen die graag mee nadenkt over kwaliteitsvol onderwijs.

Djapo als brug tussen theorie en praktijk

Vanuit onze praktijkervaring voeden we de nieuwste wetenschappelijke inzichten rond Educatie voor Duurzame Ontwikkeling en Wereldburgerschapseducatie.

Dankzij die combinatie van theorie en praktijk neemt Djapo een unieke en verbindende positie op in het onderwijsveld.

Maak je denken zichtbaar

In ons theoretisch kader benadrukken we hoe zinvol het is als kinderen en jongeren leren om hun denken zichtbaar te maken. Maar waarom is dat zo?

Actiegericht denken in de praktijk

De school als oefenplaats wil bij kinderen en jongeren het vertrouwen opbouwen rond het eigen vermogen om de samenleving zelf vorm te geven.

Maar hoe doe je dat in de praktijk?

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van nieuw lesmateriaal, vormingen en projecten en laat je inspireren door de verhalen van collega's. 

Extra voorkeuren
Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over hoe wij jouw gegevens verwerken. Je kan je op elk moment uitschrijven.
© Djapo – Met love gebouwd door Statik