Te veel of te weinig water?
Overstromingen in Bangladesh. Droogte in Afrika. Waarom is er soms te veel en soms te weinig water? Breng de oorzaken en gevolgen in kaart met de werkvorm Parapluutje parasolletje.
Water is goud waard, dus je springt er best verstandig mee om. Maar waarom is dat zo? En kan er ook te veel water zijn? Zet je leerlingen tijdens Wereldwaterdag aan het denken met één van deze werkvormen toegepast op het thema Wereldwaterdag.
Overstromingen in Bangladesh. Droogte in Afrika. Waarom is er soms te veel en soms te weinig water? Breng de oorzaken en gevolgen in kaart met de werkvorm Parapluutje parasolletje.
Is water sterker dan de mens? En wie is baas van het water? Start met je leerlingen een filosofisch gesprek op via de werkvorm Argumentenweb en ondersteun hen om hun standpunt over het onderwerp kracht bij te zetten met argumenten.
Waarom springen we best zuinig om met water? Wat gebeurt er als we toch water verspillen? Je leerlingen onderzoeken het thema 'waterverspilling' met de werkvorm Parapluutje parasolletje en denken na over oorzaken en mogelijke gevolgen.
Jongeren groeien op in een wereld vol complexe uitdagingen, zoals klimaatverandering, genderongelijkheid, onveilige buurten en vervuiling. Dit project ondersteunt Belgische en Liberiaanse leerkrachten en jongeren om samen te werken aan een duurzame, rechtvaardige en solidaire samenleving. Heeft jouw klas zin in deze unieke kans? We zijn nog op zoek naar jullie!
Hoe kunnen theater en expressie als motor werken voor maatschappelijke verandering? Samen met PETA (Philippines Educational Theater Association) en onze partner KIYO duiken we in de wereld van Educatie voor Duurzame Ontwikkeling (EDO) via kunst, theater en expressie. Het project belooft een spannende kruisbestuiving te worden tussen theorie en praktijk.